středa 27. února 2019

CHORVATSKO - Trogir - Čiovo - RAKOUSKO - St. Peter am Kammersberg 2018

Část 1. Chorvatsko

Je léto 2018 a jedeme na dovolenou. Letos jsme ji protáhli cca na dva týdny a spojíme moře v Chorvatsku a turistiku v Rakousku. Zajednala jsem apartmán přímo u moře blízko Trogiru, který mi doporučila známá už několik let zpět a nikdy v něm v době plánovaní mé dovolené nebylo místo. Letos jedeme sami a tak se zadařilo. Bookujeme 6 nocí od 4.7. do 10.7. a poté Rakousko v kempu Bella Austria od 10.7. do 14.7. celkem tedy 10 nocí.
Cenově jsme se dostali na 9+5,6 tisíc za ubytování bez jídla.

Do chorvatska vyrážíme vždycky přes noc a tak jsme se v úterý večer 3.7. asi ve 22 hodin vydali na cestu. Děti obvykle usnou a prospí většinu cestování. Letos tomu nebylo jinak. Ve Slovinsku jsme byli nad ránem a začalo dost pršet, tak jsme si po projetí hranic s Chorvatskem zastavili na odpočívadle a dali si dvě hodinky na prospání. S manželem se střídáme, ale v tom dešti to nebylo nic moc, a únava už byla značná. Nikdo s námi nespěchal a tak jsme to cca v 6 ráno zalomili. V 8 jsme pokračovali dál. Děti se vzbudily a zbytek cesty sledovaly pohádky.

Na ostrov Čiovo jsme přijeli cca v 11hodin, s ubytováním jsme ještě nepočítali a tak jsme se vydali na nedalekou pláž rovnou k moři blízko hotelu Sveti Kriz. Parkovat se dalo přes cestu pod stromy. Děti byly nadšené, my s manželem unavení, ale v hlídání jsme se střídali a mezitím odpočívali na pláži. Někdy po obědě jsem napsala paní domácí a ta už měla pokoj připravený, tak jsme jeli vybalit. Dostali jsme krásný prostorný 3kk apartmán s terasou s novou kuchyňskou linkou, jako dárek máme v lednici víno a džus pro děti.

Toto místo v části Arbanija je dost klidné, ale pláže nejsou bůhvíjaké. My měli malý cíp přímo před domem, kde jsme rádi kempovali, směs kamínků a písku, naštěstí žádná betonová mola. Jezdili jsme ale i na jiné pláže v okolí cca kilometru až dvou dál. Jeden den jsme vyrazili prozkoumat druhou část ostrova jménem Okrug Gornji. Vybrali jsme pláž Copacabana. Bylo narváno, ale žilo to tam, samý stánek či atrakce. Příjemná změna. Bylo ten den celkem zataženo a tak se ani moc lidí nekoupalo, jen povalovalo na pláži. Na této části ostrova méně foukalo. U nás v apartmánu se často ani nedalo večer sedět na terase, jak foukalo, a nebylo to nic příjemného.,

Jelikož jsme bydleli blízko Trogiru, nechyběly ani večerní návštěvy města. Vždy jsme popojeli téměr k mostu a zaparkovali v zástavbě domečků v okolí. Městečko krásné, historické, na to my extra nejsme a tak povětšinou jen koukáme. Zaplatili jsme si vstup jen na městské hradby (50kn všichni), odkud byl krásný výhled. Poblíž bylo dětské hřiště, takže holky ho hned musely vyzkoušet. Koukli jsme na artisty u přístavu, kluci opravdu dělali neskutečné věci. Při procházce městem jsme našli i super veganskou zmrzlinu v Caffe bar Bella, doporučuji, cena stejná jako jinde (asi 8kn) a kvalita super. Ovoce a zeleninu jsme pořídili na místním trhu. Nicméně ta byla o dost dražší než v místním obchodě a jestli kvalitnější jsem nedokázala posoudit, z obou míst chutnala dobře.

Letos se mi zdálo opravdu vše dost drahé, v restauraci jsme ani nebyli, neboť jídlo minimálně 100kn a kvalita se mi za tu cenu nezdála. Raději jsem teda vařila na apartmánu, ale nevadilo mi to, stačila nám jednoduchá jídla typu rizoto nebo špagety. Myslím, že bychom se asi ani bezmase v restauraci nenajedli. Jedinkrát jsme si dali pizzu a ta byla hrozná :D a to na pláži právě v Okrug Gornji, cena ale odpovídala kvalitě cca 60kn (teda s ohledem na ostatní ceny jídel v restauracích). Ceny v obchodech (kromě Lidlu) byly také dražší oproti Čechám.
Každopádně za 6  dní v Chorvatsku jsme utratili cca 1400kn = asi 5 tisíc korun. Ale na pláži jsme si nedali ani pivo (cca 25kn oproti loňským 15 z principu nedám)

Ceny srovnávám s jinými místy Chorvatska, ale opravdu rok od roku zdražují.

6 nocí v Chorvatsku uteklo jak voda a my se poslední ráno zabalili a vyrazili po vrácení ubytování ještě na naši oblíbenou pláž, kterou jsme našli hned po příjezdu. Tam jsme zůstali cca do 13h než jsme vyrazili směr Rakousko. Po cestě jsme ještě nakoupili studený oběd (luštěninové saláty) a zásoby do kempu v Lidlu v Trogiru a hurá do Rakouska...

Tak a je to...
Už dlouho si chci psát zážitky z cest s dětma. Máme dvě holčičky dnes už skoro šestiletou a osmiletou. Rádi cestujeme a taky za co nejméně peněz.
Letos je toho v plánu hodně, tak bych to snad konečně mohla začít sepisovat. A třeba se to někomu v budoucnu bude hodit. Sama hodně hledám různé blogy, které mě inspirují k cestování a já pak nemám tolik práce s plánováním. Teda to je vždycky, ale vybrat místo, které neznám, toho se vždycky bojím..