pondělí 21. srpna 2023

Roadtrip po Evropě 17.6. - 7.7.2023 - část druhá

Týden od úterý 20. června do úterý 27. června 2023

Kolem 20h večerní jsme dojeli do cíle - do kempu Camping Castell Montgrí. Jelikož byl příjezd možný snad až do půlnoci, nijak jsme nespěchali. Ovšem už to samozřejmě bylo složitější. Pán na recepci si opsal naše doklady a otevřel nám závoru, která byla na spz, pak jsme šli k mobilhomu Lifestyle holiday agentury, kde jsme si museli zavolat na telefonní číslo. Ovšem slečna přijela do pár minutek. Přidělila nám domeček na nejvzdálenějším místě v kempu a samozřejmě nejvíc do kopce (i když takových míst bylo v kempu asi hodně). Mobilheim byl ovšem super prostorný i vybavený, čekalo na nás víno a voda jako pozornost. Měli jsme krásnou terasu i venkovní plynový gril. Ráno bylo ještě potřeba, jít se zapsat na recepci kempu.

Mobilheim je skvělý v tom, že máte dům bez sousedů, teda sousedních zdí. Ovšem nikdo v okolí nebyl nijak hlučný, kromě servisního domku, který byl hned vedle našeho domečku, kam každé ráno najížděli a odjížděli pracanti kempu. Nejhorší bylo asi neustálé startování aut. I když paní z holandska odnaproti jim mohla slušně konkurovat, ta jezdila autem asi i k bazénu :-) A ani v neděli nebyl klid.

výhled z terasy na pracanty

Každopádně zas tolik času doma jsme neplánovali, tak nám to bylo tak nějak jedno. První den jsme se hezky vyspali, šli se zapsat a obhlídnout kemp, tak jsme k moři vyrazili až odpoledne. Využili jsme k tomu kyvadlovou autobusovou dopravu, kterou zajišťoval kemp. Každých 30 minut pendloval autobus k pláži a zpět. Bohužel jen asi do 18hodin. My jsme to zkusili dvakrát. Podařilo se nám i nechat si bus ujet těsně před nosem. Pak už jsme radši jezdili autem, a nadávali jsme si, že jsme se snažili být ekologičtí, protože časová úspora to byla veliká.

Pláž k večeru ve všení den

Městečko L'Estartit má asi svou slávu už za sebou, každopádně nám to vyhovovalo, komorní služby na pláži (rozuměj sem tam stánek a málo lehátek) a všichni na svých dekách se svými slunečníky. Písečná pláž táhnoucí se několik kilometrů zaručuje, že místečko se vždycky najde. My se posouvali každým dnem dále od centra. To ale také z důvodu, že jsme zrovna stihli hudební festival Festa de Sant Joan, takže pódium na pláži a muzika do noci zaručena. Také ale hodně lidí v centru na pláži.

Pláž v l'Estartit
Pláž v l'Estartit a pódium na festival

Celkem jsme si ustálili režim, že ráno hezky na chvilku na travnatý palouk k hlavnímu bazénu, kde jsme se osvěžili a zahráli si karty. Pak oběd doma a siesta, kdy jsme hráli buď Uno flip nebo Jambo, případně další deskovky. K moři to pak vycházelo třeba až kolem 15-16h, kdy sluníčko trochu zalezlo a my vlastně už ani nepotřebovali stínění. Takže postupem týdne jsme z plážového stanu a slunečníku redukovali na jen stan, jen slunečník a nic. Ono totiž i docela pofukovalo a honit slunečník po pláži nám jako zábava moc nepřišlo. Občas nepomohla ani vychytávka na zátěž v podobě petky plné vody. Španělské moře nám přijde hezky divoké, opět jsme měli téměř denně vlny, ale takové akorát na blbnutí. A taky jsme na pláži přečetli knihu, dokonce celou!

Naše polední siesty

Samozřejmě jsme pokaždé i prozkoumali část rozlehlého kempu. U hlavního bazénu se dalo být chvíli ráno, k večeru už voda byla cítit spíše jako opalovací krém (ten chemickej bléé). Byla tam restaurace i pódium, kde večer probíhala zábava pro děti, dokonce jsme stihli i koncert kapely, která hrála rockové hity mého mládí. To když jsme šli hrát ping pong, který je také v této oblasti, stejně jako fotbalové i basketbalové hřiště. Děti z kempu tam byli neustále.

Hlavní bazén

Večerní zábava u hlavního bazénu

Spodní bazén se skluzavkama měl omezenou provozní dobu, respektive ty skluzavky, takže pouze 11-18h. Byli jsme tam jedno dopoledne a pak už se tam nikomu nechtělo. Byl tam také bar a pizzérie, ty jsme ale nezkoušeli.

Třetí bazén byl až nahoře v lese a ten zas byl jen do 18h, takže jsme ho několik dní nestihli otevřený a až téměř poslední den, jsme tam cíleně šli. Bazén je krásný, malinký a přecpaný. Je tam také bar, jako u všech v kempu. Dlouho jsme tu nepobyli, ale výhled je odtamtud moc pěkný.

bazén La Bassa

Další službou byla třeba prádelna. Tu jsme museli využít, i když raději bych si vyprala sama za žeton, než dávat svoje spoďáry nějaké paní. Když k tomu připočtu, že z prádelny jsem ještě musela jít zaplatit na recepci (kus odtud) a s papírkem jít teprve s prádlem, tak jsem fakt nadšená nebyla. Další kroky navíc v tomhle obřím kopcovitém kempu. A to celé za 10 euro. Sušičku za 8 už jsem raději vynechala.

Obchod v kempu měl základní potraviny i ostatní věci. My ale jezdili na nákup do Lidlu, který byl kousek a ceny byly samozřejmě mnohem přívětivější. Hned naproti byla i benzínová pumpa za ceny jako u nás.

Jeden večer jsme se šli podívat do městečka na promenádu, restaurace byly plné, obchůdky otevřené. My si dali jen výbornou zmrzlinu v Gelato Pensato. Mňam. A pak šli podél moře až na konec Passeig Molinet, kde byl krásný výhled jak na ostrovy Illes Medes, tak na krásné moře pod námi. Šli jsme to celé pěšky z kempu, nenachodili jsme si myslím víc jak 8km.

Celá dovolená zde proběhla tak nějak mimochodem a ani jsme se nenadáli a utekl týden. Vlastně jsme ani jednou nebyli v baru třeba na pivo (ale myslím, že se nám prostě jen nechtělo furt do kopce, z kopce v tom vedru). Vystačili jsme si naprosto s grilem, zeleninovými saláty a plechovkama Estrelly.

V úterý ráno se budeme přesouvat směr Barcelona. Ale nejprv musím uklidit mobilheim.

PS: Nikdy nešetřete na úklidu :-)